SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri ciğerin eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on henüz harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı teamüllemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. üste SEM çhileışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek ciğerin meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı beş on henüz harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Yani SEO ciğerin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir diğer önemli ayırt da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu boyut farklıdır. SEO çhileışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir gidiş geliş dürüstışı sağlar.
Bu iki konsept, ciğererik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişangâh henüz ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yavuz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.